Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Thursday, April 9, 2009

The biggest no-no

While at DSH, I ran into one of my seniors in the States. So it was the usual chatter. At that point of time, I didn't even remember her name.

"Buat apa kat sini? Check up ke?" said the senior.

"Tak lah. Ni anak nak kena jab ni." I said to her while pointing to 'Aatikah.

*at that point I was racking my brains trying to remember if she's already married. Since I couldn't remember, main hentam je lah*

"You kat sini untuk check up ke? Pregnant eh?" I innocently asked her coz she kinda looked...umm...well rounded.

"Eh tak lah. Dah deliver dah"

*I could literally feel the daggers from her eyes* oooppps

"O ye ke? Baby berapa bulan?" *lame attempt to cover malu*

"Sebulan je baru"

"Oh..tgh maternity leave lagi lah ni"

*'Aatikah started crying*

"Ok lah...baby nak nyusu nih...gi dulu ye"

*Thanks 'Aatikah for saving your Ummi from further embarassment*


For men who don't get why this is a big deal, it is considered an insult to say a non-pregnant woman is pregnant

6 comments:

Master Coordinator Shaklee, Pakar Vivix Shaklee ResV Softgel, COD SHAKLEE Seluruh Malaysia, Daftar Ahli Shaklee / Daftar Agen Bisnes Shaklee 019-3476996 said...

Tursina,
i always look like a preggy mom..
in fact my son yg lebih kurg umur saeed tu, dia kalu tgk my tummy akan kata..baby baby..
hahaha

ummi sa'eed said...

tah tah ada kot...hehehe

Sarah said...

Dulu2 masa zaman kegemilangan I mok selalu kene ckp I pregnant. Especially stewardess..."Dah berapa bulan kak" she said. Always felt like dagger stabbed thru my heart hehe.

angelsixteen said...

*gasp*

mesti die menyumpah nyumpah lps u blah. pastu dgn serta-mertanya start on HerbaLife. hahaha

Unknown said...

salam

baru sebulan.. belum cukup masa utk kecut lagi... hehehhh..!!

salwa ~ cari jamu2 utk buang angin.. nanti baby kat dlm nampak le kecik sket... :D

Nina @ BabyBoon said...

hahahahaaaaaaaaaaaaaa... te'ah punya comment lawak gila! kurang asem!